Cursuri BMM Academy
Cursuri
 

CURSURI

Marea schimbare pe care secolul XXI a adus-o in lumea afacerilor este o schimbare de paradigma. Odata cu acceptarea pe scara larga a externalizarii, a outsourcingului, marea batalie se da acum pe principiul cine e mai istet si mai creativ si nu cine are mai mult (indiferent ca vorbim de utilaje,terenuri sau birouri). Stiati ca vestita companie Nike a externalizat aproape toate activitatiile sale (inclusiv productia) concentrandu-se pe activitatile intelectuale, aducatoare de valoare si diferentiere, respectiv dezvoltarea de produse si marketing? Desi acesta este cel mai cunoscut exemplu, situatia este aceeasi pentru zeci de mii de alte firme si branduri din intreaga lume care au inteles: conteaza mai putin ce ai (exista mii de firme care preiau partea de productie) si mai mult ce stii. Ce e important ca marja mare de profit in aceste cazuri se muta catre companiile care desfasoara activitatile intelectuale si nu catre cele productive. E si simplu de verificat. Uitati-va la marjele de profit ale firmelor de lohn  si la cele ale celor care le dau de lucru care, cel mai adesea, nu au nici a zecea parte din activele primilor. Investitia acestora este in forta intelectuala. Secolul XXI ne-a adus intr-o batalie a creierelor si nu doar in sfera serviciilor. Asta i-a si facut pe Peter Senge sau Jack Welch sa spuna ca abilitatea de a invata mai repede decat competitorii nostri s-ar putea dovedi principala sursa de avantaj competitiv, indiferent de domeniul in care activam.

Cunostintele vin din trei surse:

  1. Autoeducare: avantaj - avem timp sa internalizam informatia; dezavantaj - exista mult material de umplutura (mai ales daca cititi carti  scrise de autori americani) si este consumatoare de timp
  2. Experienta: avantaj - este un profesor bun, in sensul ca dupa ce ne-am ars invatam repede sa nu mai gresim; dezavantaj - nu avem timpul necesar sa gresim si uneori ne costa prea mult
  3. Training - avantaj - informatia este condensata si avem posibilitatea de a vedea lucrurile din alt punct de vedere, e nevoie de un timp mai scurt pentru a acoperi informatii importante; dezavantaj - poate fi costisitor. Cum trecem de aceasta piedica? Punandu-ne intrebarea cat avem de pierdut daca nu facem aceste cursuri. Asta inseamna sa vedem cursurile ca pe o investitie nu ca pe un cost, o investitie care ne ajuta sa ne atingem obiectivele.

De ce investesc organizatiile in pregatirea oamenilor?

Abordare de tip „fit". Organizatia realizeaza ca nu face fata unei situatii, unei presiuni interne sau externe iar programul de pregatire vizeaza iesirea din situatia neconfortabila, prin cresterea nivelului de cunostinte, cresterea implicarii si astfel imbunatatirea performantei. Este o investitie in solutii la probleme.

Abordare de tip „strech".
Managerii vor sa obtina rezultate mai bune  si inteleg ca pentru a putea  ajuta compania sa evolueze se porneste prin a investi in dezvoltarea oamenilor. Este vorba despre o investitie in excelenta.

Care sunt rezultatele investitiei in pregatirea oamenilor?

Cresterea motivarii. Oamenii simt ca sunt apreciati, ca sunt suficient de valorosi ca sa se investeasca in ei. In plus, acumuleaza cunostinte si abilitati noi care le permit sa evite plafonarea. Le creste increderea in ei insisi si in organizatie si constientizeaza mai bine rolul lor in organizatie si inteleg diferitele masuri pe care aceasta le ia in diferite contexte. Un curs care genereaza acel „AHA moment" poate da un impuls in directia dorita pe care un discurs sau o amenintare nu au cum sa-l ofere.


Cresterea eficientei si eficacitatii. Rolul unui program de pregatire este sa ii ajute pe oameni sa inteleaga nu doar ce au de facut ci si de ce si cum. Intelegand DE CE trebuie procedat intr-un anumit fel oamenii se implica mai mult. Invatatnd CUM, invatatnd instrumentele si tehnicile aplicabile, vor lucra mai bine si mai eficient. 
Riscul perceput in mod frecvent tine de incapacitatea organizatiilor de a pastra acesti oameni care, odata pregatiti, vor deveni tinte ale concurentei. Chiar daca facem abstractie de legislatia care ofera organizatilor un oarecare suport cel putin in a-si recupera costurile, se ridica o observatie: riscul de a ramane in urma competitiei este mult mai mare cu oameni nepregatiti. In plus, daca programele de pregatire isi ating obiectivele, o recompensa generoasa pentru performantele crescute poate face ca ofertele competitorilor sa nu fie atat de interesante.

Prin intermediul acestui site, echipa BMM Academy va lanseaza o invitatie la performanta. Noi spunem chiar ... performanta cum laude

 
Articole:  
De ce nu vindem suficient? De ce nu fac angajatii ce asteptam?
curs vanzari De ce nu fac angajatii ce vrem de la ei
Articolul aduce in atentie cele 5 conditii obligatorii pentru a obtine vanzarile dorite. Care este cauza lipsei de performanta a angajatilor nostri?
   

Oferte

3+ 1 gratuit la cursurile acestei luni

3+1 gratis la cursurile lunii Mai. 

N/A

 

Noutati

Cus Auditori ISO 9001:2015

 Curs Auditori interni ISO 9001:2015

Grupe noi in luna Februarie pentru cursul de Engleza pentru afaceri

Grupe noi in Februarie. 

Tratarea obiectiilor in vanzari

Prea scump! Concurentul tau imi da mai ieftin! Trebuie sa ma mai gandesc!

 

Autentificare

Cont nou
Am uitat parola
 

Referinte

 
Cursul a presupus workshopuri care m-au ajutat sa imi structurez ideile, sa inteleg ce trebuie sa fac mai departe si sa relationationez cu alti cursanti. Metoda de prezentare a fost interactiva, intreg cursul avand o orientare practica. Acest curs a fost pentru mine in primul rand un curs de dezvoltare personala.

I.Dragos – Logicode